Forfatter
Tittel Resiliens i skolen: om hvordan skolen kan bidra til livsmestring for sårbare barn og unge : teori og tiltak
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Hvordan kan skolen bidra til livsmestring for sårbare unge mennesker? Og hvorfor klarer noen elever seg så bra på tross av turbulente forhold i hjemmet? Forfatterne tar utgangspunkt i livshistorien til fem informanter som har vært utsatt for ulike typer risiko i oppveksten. Boka fokuserer spesielt på skolen og lærernes rolle med henblikk på å se de elevene som sliter.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, internettadresser, register
Tilgjengelige
Venteliste
*00001209nam 22002171 4500
*00115123
*008 a 00nob 2
*015 $a0258485
*020 $z978-82-450-0735.0$bh.$cNkr 298.00
*08231$a371.93
*090 $c371.93
*100 0$aOlsen, Maila Inkeri$d1955-$jn.
*24510$aResiliens i skolen$bom hvordan skolen kan bidra til livsmestring for sårbare barn og unge : teori og tiltak$cMaila Inkeri Olsen og Karen Marie Traavik
*260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2010
*300 $a219 s.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, internettadresser, register
*520 $aHvordan kan skolen bidra til livsmestring for sårbare unge mennesker? Og hvorfor klarer noen elever seg så bra på tross av turbulente forhold i hjemmet? Forfatterne tar utgangspunkt i livshistorien til fem informanter som har vært utsatt for ulike typer risiko i oppveksten. Boka fokuserer spesielt på skolen og lærernes rolle med henblikk på å se de elevene som sliter.
*650 1$aResiliens$xBarn$0spesialpedagogikk$2BS$2BS$9nor
*700 0$aTraavik, Karen Marie$d1955-$emedforf.$jn.$wTråvik, Karen Marie
*900 0$aInkeri Olsen, Maila$zOlsen, Maila Inkeri$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening