Forfatter
Tittel Det vurderende øyet: observasjon, vurdering og utvikling i pedag ogisk praksis
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boken handler om hvordan man som pedag og kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedag ogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedag ogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS.
1. utg. 2002
Har bibliografi, noter
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001626pam 22002291 4500
*00115556
*008 a 00nob 2
*015 $a0516280
*020 $a978-82-05-50059-4$bh.$cNkr 369.00
*08201$a370.72
*090 $c370.72$dB
*100 0$aBjørndal, Cato R.P.$d1969-$jn.
*24514$aDet vurderende øyet$bobservasjon, vurdering og utvikling i pedag ogisk praksis$cCato R.P. Bjørndal$wvurderende øyet
*250 $a3. utg.
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300 $a167 s.$bfig.
*503 $a1. utg. 2002
*505 $aHar bibliografi, noter
*520 $aDenne boken handler om hvordan man som pedag og kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedag ogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedag ogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aObservasjonsmetoder$0pedag ogikk$1370.72$2BS$9nob
*996 $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=569870&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening