Ytre Namdal videregående skole

Det vurderende øyet: observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Det vurderende øyet: observasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 370.72 B
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2017
Noter
  • Denne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS. 1. utg. 2002 Har bibliografi, noter
ISBN
  • 978-82-05-50059-4
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001626pam  22002291  4500
*00115556
*008                      a          00nob 2
*015  $a0516280
*020  $a978-82-05-50059-4$bh.$cNkr 369.00
*08201$a370.72
*090  $c370.72$dB
*100 0$aBjørndal, Cato R.P.$d1969-$jn.
*24514$aDet vurderende øyet$bobservasjon, vurdering og utvikling i pedagogisk praksis$cCato R.P. Bjørndal$wvurderende øyet
*250  $a3. utg.
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300  $a167 s.$bfig.
*503  $a1. utg. 2002
*505  $aHar bibliografi, noter
*520  $aDenne boken handler om hvordan man som pedagog kan gå frem for å se sin egen praksis bedre. Forfatteren gir en grundig innføring i observasjon som fenomen og metode og redegjør for bruken av bl.a. loggskriving, intervju og spørreskjema. Boken inneholder også et eget kapittel om audio- og video-observasjon. Dessuten drøftes valg av metode, analyse av informasjon og konstruktiv bruk av informasjon som grunnlag for pedagogisk utviklingsarbeid. Etiske overveielser i observasjonsarbeid belyses også. Boken er skrevet i en konkret og direkte form og inneholder mange eksempler på observasjons- og vurderingsarbeid i undervisning og veiledning. Formålet med boken er å gi lærerstudenter, lærere og veiledere en innføring i observasjon og vurdering som et redskap til å utvikle pedagogisk profesjonalitet. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aObservasjonsmetoder$0pedagogikk$1370.72$2BS$9nob
*996  $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=569870&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt20.07.2023Ytre Namdal videregående skole370.72 B